وبلاگ سید

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید

لبریز مطلبهای نو می باشد این وبلاگ ما
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما
دارد تنوع مطلبش، با رویکردی از حدیث
و رویکردی هم ز قرآن دارد این وبلاگ ما

امیّد دارم که نشیند ذائقه ات را رفیق
"حتما " نمی گویم و گویم شاید این وبلاگ ما

هر کس شود محبوب حق، او کار و بارش روبه راست
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما

سید

آخرین نظرات
نویسندگان

فرق جریمه این دنیا و جریمه آن دنیا

شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۴۱ ب.ظ





بسم الله الرحمن الرحیم.


یکی می‌گفت که یکبار من و یکنفر دیگر همراه یک بیماری از اقوام در بیمارستان بودیم؛ رفیق ما کاری داشت، ماشین ما را برداشت و رفت، چون یک خلافی رفته بود و ماشین هم مال من بود، بنده مجبور شدم جریمه‌اش را بپردازم؛ من هم گفتم: آری حساب و کتاب این دنیا اینطور است، ولی آن دنیا فرق می‌کند؛ زیرا که هر کسی بار گناه خود را بر دوش می‌کشد.

قرآن می‌فرماید: «مَنِ اهْتَدى‏ فَإِنَّما یَهْتَدی لِنَفْسِهِ وَ مَنْ ضَلَّ فَإِنَّما یَضِلُّ عَلَیْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏.» [1]


ترجمه: هر کس هدایت شود، براى خود هدایت یافته؛ و آن کس که گمراه گردد، به زیان خود گمراه شده است؛ و هیچ کس بار گناه دیگرى را به دوش نمى‏کشد.

شاید در این دنیا انسان بتواند از زیر بار خطا و اشتباه خود، شانه خالی کند، ولی در آن دنیا کسی دیگر نمی تواند از خطا و اشتباه خود، شانه خالی کند.

باید برای آن روز خود را آماده کنیم.

چقدر آماده‌ایم؟


پی‌نوشتها
1ــ آیه 15 سوره مبارکه اسراء

کلمات کلیدی: ماشین، خلافی، گناه، بر دوش کشیدن

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۰
سید حسین سیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی