وبلاگ سید

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید

لبریز مطلبهای نو می باشد این وبلاگ ما
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما
دارد تنوع مطلبش، با رویکردی از حدیث
و رویکردی هم ز قرآن دارد این وبلاگ ما

امیّد دارم که نشیند ذائقه ات را رفیق
"حتما " نمی گویم و گویم شاید این وبلاگ ما

هر کس شود محبوب حق، او کار و بارش روبه راست
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما

سید

آخرین نظرات
نویسندگان

آرزومند حیات و ممات، با اهلبیت (علیهم السلام)

سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم

بارها در مجالس عزاداری اهلبیت، مخصوصا محرم شنیده‌ایم که مداح گفته است: کسی نمی‌داند سال دیگر ما زنده باشیم و این مجالس را درک کنیم یا نه؟

امروز که مسجد می‌رفتم، متوجه شدم یکی از دوستان روحانی که مداح بود و در محرم امسال در مسجد ما، اقامه عزا می‌کرد؛ در اثر سانحه تصادف جان خود را از دست است.

معمولا در محرم‌ها این عبارت زیارت عاشورا را زیاد می‌خوانیم و زیاد می‌شنویم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیَایَ‏ مَحْیَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَمَاتِی مَمَاتَ مُحَمَّد»[1]

ترجمه: خدایا زندگی و مرگ ما  با محمد و آل محمد (صلوات الله اجمعین) باشد.



این مداح مسجد ما زندگی و حیاتش با اهلبیت بود؛  ان‌شاءالله در آن دنیا هم از عنایات اهلبیت بهره‌مند گردد.

برای شادی روح این مرحوم و جان باختگان حادثه پلاسکو، صلوات


پی‌نوشتها
1ــ کامل الزیارات، ابن قولویه قمی، ص178

کلمات کلیدی: مداح، تصادف، مسجد، عزاداری اهلبیت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۵
سید حسین سیدی

نظرات  (۱)

۰۶ بهمن ۹۵ ، ۰۹:۲۰ ابوالفضل ابراهیمی
من همیشه در کوهنوردی و پیاده رویهای صبح هستم چون مسیرم سرمزار است و از مزار رد می شوم طبیعتا اول سرقبر اموات فاتحه می خوانم بعد ادامه می دهم من از همه بیشتر به یاد اموات هستم چون هرروز صبح من همین است خداوند این مداح گرامی را نیز غرق رحمت خودش گرداند و ثوابی از این یادها و نام ها به ما برسدو ما را هم در زندگی و مرگ بیامرزد  آمین 
پاسخ:
خدمت خیرت بدهد آقایابراهیمی
خداوند همه ما را براه راست و مرضای خود و اهلبیت هدایت کند
ان شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی