وبلاگ سید

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید به امید خدا، حاوی مطالب متنوع مذهبی با رویکرد قرآنی و حدیثی است.

وبلاگ سید

لبریز مطلبهای نو می باشد این وبلاگ ما
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما
دارد تنوع مطلبش، با رویکردی از حدیث
و رویکردی هم ز قرآن دارد این وبلاگ ما

امیّد دارم که نشیند ذائقه ات را رفیق
"حتما " نمی گویم و گویم شاید این وبلاگ ما

هر کس شود محبوب حق، او کار و بارش روبه راست
مقبول دادار توانا افتد این وبلاگ ما

سید

آخرین نظرات
نویسندگان

این در واقع، پول پرستیست

جمعه, ۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳ ب.ظ


بسم الله الرحیم

رادیوی تاکسی روشن بود و از احترام گذاشتن به انسانها بخاطر خودشان نه پولشان، سخن می گفت.

یکی زنگ زد و گفت: من بازنشته ی بانک هستم. یکروزی کنار خیابان نشسته بودم و منتظر تاکسی بودم، یک تاکسی عقب عقب آمد و چون قیافه ما با کیف سامسونتی که در دست داشتم داد می زد که کاره ای باشیم؛ این آقا گفت: بیا بالا تا هر کجا که می خواهی می برمت.

این آقای راننده فکر می کرد ما با آن کیف باکلاسی که دستمان داریم و مسولی، رییسی هستیم شاید بتوانیم بدردش بخوریم.

از ما پرسید: شما چکاره ای؟گفتم: رییس بانک بودم، گفت: یعنی الان نیستی؟ گفتم من بازنشسته ام، تا این را گفتم گفت من کار دارم یک جای دیگر می خواهم بروم و عذر ما را خواست و ما هم پیاده شدیم.

امام علی (علیه السلام ): «مَن أتَی غَنیاً فَتَواضَعَ لِغِنائِهِ ذَهَبَ اللهُ بِثُلُثَی دینِهِ» [1]



  ترجمه حدیث: هر که نزد ثروتمندی رود و به خاطر دارائیش در برابر او کرنش کند خداوند دو سوم دینش را می بر
د.

البته یک زمانی هست یک فرد ثروتمندی به انسان پولی قرض می دهد و ازاین قبیل کارها،  طبعا انسان از او (و هر کس دیگر که باشد) تشکر می کند، این فرق می کند با زمانی که انسان یک فرد ثروتمندی را بخاطر پولش احترام بگذارد.

تشکر کردن ازدیگران و قدردانی از زحمات آنان پسندیده است ولی احترام قائل شدن برای دیگران بخاطر پول و دارایی و مقام دنیا، امری ناپسند و ضد ارزش است.


پی  نوشتها
   1ـــ  تفسیر العیاشی ج 1 ، ص 120 ، ح 379

برای مطالعه بیشتر در مورد احترام به دیگران بخاطر ثروت ــ که امری ناپسند است ــ کلیک کنید.




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۱

نظرات  (۱)

۰۲ مرداد ۹۵ ، ۰۱:۳۲ محمد * شـــــــــورگشتی *
زیبا بود.
تشکر
پاسخ:
چشم شما زیبا می بینه
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی